Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, December 17, 2017

Torah

HH
When hearing or learning Torah one should see himself as the actual embodiment and projector of those holy letters and words beaming them out in the Ain Sof BH.
In this way Moshe had humility that transcends all attributes, even fear of Heaven which is the making of all attributes, for they are all vessels of some sorts, whereas humility sees through even that fear and recognizes only the Ain Sof BH Himself, and thus he who is humble will reflect all of the attributes of creation in himself.
May we merit.
ויש לפרש עוד שלכן על ידי ענוה והתבטלות להאמין סוף זוכים לשמחה כמובא, ושמחה הוא שורש יראה כמובא, כי היראה הוא הכלי וזה עול גדול וכבד ועל ידי ענוה נחלץ מזה, כי לא הוא צריך להיות הכלי אלא הכל מאתו יתברך. וזה מה שמכוונים בשמע-אחד אשמח עד. כי אז מכוונים ממש לביטול לאין סוף, וזה בחי' עד מלשון עדי וכתר בחי' אשת חיל עטרת בעלה, שהוא תכלית היחוד אין סוף בנפרדים.
וזה ליראה את ה"א לא שאתה ירא, ויראה מילתא זוטרתא למשה ענו, אלא ליתן את היראה, שרואים בך את כל המידות שמהותן בגדרותיהם הם בבחינת יראה.
ועיין בחיי מוהרן הסיפור של המלך שצוה לשני עמים לצייר הפלטרין ואחד צייר ואחד ביום האחרון צבע הכל שחור והיה כאספקלריא עיין שם ועולה יפה עם הכתוב פה בס"ד.
נ נח
Na Nach Nachma Nachman Meuman


No comments: