ב"ה
שמות
א:יב וכאשר יענו אתו כן ירבה וכן יפרץ,
אותיות היסוד (אלו שלפני הסופי תיבות) של יענו אתו כן ירבה וכן, נתכבכ, בגמטריא נ
נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. והאותיות היסוד של המילים שלפניה ולאחריה, דהיינו
מהתיבות 'וכאשר' 'יפרץ' הם "שר", לשיר נ נח נחמ נחמן מאומן (א"נ
גמטריא ראש, א”נ עם האות הבא של 'ויקצו' הרי שרצ, בגמטריא הפתקה).
א:טז אם בן הוא והמתן אתו ואם בת הוא
וחיה. והמתן – מתן ע"ה בגמטריא נ נח נחמ מאומן. ואם בת הוא וחיה ע"ה
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
א:יז-יח ותיראן המילדת את האלהים וכו'.
את האלקים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. האלקים ולא עשו כאשר דבר אליהן
וכו' ס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות. ותחיין את הילדים, ותחיין
עם האותיות והכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. גם הס"ת של ותחיין את הלידים
ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, ומה שנשאר מהמילים האלו: 'תחיי – א –
הילדי', עם הג' כוללים, בגגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וגם 'יין-את-הי' בגמטריא נ
נח נחמ נחמן מאומן עם ארבעה כוללים.
ורש"י כז"ל ותחיין את
הילדים, מספקות להם מים ומזון ע"ש. מספקות עם שני כוללים בגמטריא פתק נ נח.
א:יט ותאמרן המילדת אל פרעה כי לא
כנשים המצרים העברית כי חיות הנה בטרם תבוא אלהן המילדת וילדו. הסופי תיבות של
ותאמרן המילדת אל פרעה כי בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ד' כוללים. וכן
הס"ת של המילדת אל פרעה כי לא כנשים עם האותיות בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה. וכן הס"ת של 'כי לא כנשים המצרים העברית' בדיוק בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן. וכן 'חיות הנה בטרם תבוא אלהן' הס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן
עם ה' כוללים. וכן 'בטרם תבוא אלהן המילדת' הס"ת בדיוק בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן.
ותאמרן צירוף אותיות – ואת מרן –
המילדת (כולל שני המילדות א"נ מילדות עם הכולל) בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן!
(וזה גם כן הכח של רבינו שבטרם שהמקשה לילד נכנסים עבוריה כבר יש לה ישועה). וזה
אל פרעה, בחי' אחוריים – נ נח נחמ נחמן.
ויש פה רמזים חזקים על הפתק. כי נשים
מלשון נשתה גבורתם (ירמיה נא – וע' בלקוטי מוהר"ן נו:ד), המצרים, בחי' בין
המצרים שמתחלת עם התענית של יז בתמוז, שאז היה נפילתו של סבא ישראל בשנת
העברי"ת – התרפ"ב!
בטרם – ר"ת רבי מאיר בעל הנס
טבריא – המקום שבו היה נס הפתק.
א:כ וייטב אלהים למילדת וירב העם
ויעצמו (מאד) ס"ת עם הכולל בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
א:כא ויהי כי יראו המילדת את האלקים
(ע' בזה לעיל על פסוק יז) ויעש לה'ם בתים' – 'ויעש ל' בגמטריא רבינו נחמן, 'הם
בתים' בגמטריא הנ נח נחמ נחמן מאומן ע”ה. והנה בתים אלו הם בתי כהונה ולויה
ומלכות, והיום יש לזכות לבתי נ נח.
ג:ב והסנה איננו אכל. בגמטריא ברסלב.
ג:טז פקד פקדתי אתכם ואת העשוי לכם
במצרים. חז"ל גילו שסוד הגאולה היה שמור במילים האלו פקד פקדתי, וידוע
למקובלים שפקד, ודפק, הם מתנהלים על פי שם ע"ב באחוריים (יוד, יוד-ה"י,
יוד-ה"י-וי"ו...) שהוא בגמטריא 184. והנה הס"ת של, אתכם ואת העשוי לכם בגמטריא ע"ה – נ נח
נחמ נחמן מאומן. וכן "העשוי לכם" עם האותיות והתיבות בגמטריא נ נח נחמ
נחמן מאומן.
ג:יט ואני ידעתי כי לא יתן אתכם מלך
מצרים להלך ולא ביד חזקה. לא יתן – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן המלים שמסביב
"לא יתן", ''כי...אתכם" בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. “מלך
מצרים" בגמטריא יז תמוז. ואם תקח את הצ' והי' ממצרים, שביחד הם ק, יוצא
הר"ת (מ'צרים להל') של התחלת הפתק הקדוש: מ'אד ה'יה ק' ל'י ל'רדת, ךולא –
אליך (כי הו' עם ד' אותיות = י, גם כי קרובים המילים), אבי"ד – ישראל דוב בר
אודסר – חזק!
ג:כ ושלחתי את ידי 'והכיתי את מצרים
בכל נפלאתי', ס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן בפסוק כא, ונתתי
'את חן העם' ס"ת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן ד:יב ואנכי אהיה
עם פיך והוריתיך אשר תדבר, ס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן, עם ד' כוללים.
וכן ד:טו וע'ם פיהו והוריתי אתכם את' אשר תעשון, ס"ת בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן עם ה' כוללים. וכן ד:טז הוא יהיה לך 'לפה ואתה תהיה לו לאלהים' ר"ת
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם ה' כוללים. וכן ד:יט ויאמר ה' אל משה במדין לך שב
מצרים כי מתו כל האנשים המבקשים את נפשך - “מתו כל" בגמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן עם ה' כוללים. מבקשים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה. נפש – נ'חמן
(בן) פ'יגא וש'מחה, ויש בזה עוד רמזים. וכן ד:כ
ויקח משה "את מטה האל"הים בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ויק'ח
משה' אותיות שמחה, עם הכולל = נ נח נחמ נחמן. וכן ד:כג ואמר אליך שלח את בני
ו'תמאן' לשלחו – בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. וכן , ש'לח את בנ'י – בגמטריא נ נח
נחמ נחמן מאומן. וכן ד:כה כמה פעמים. ד:לא – ס"ת תהלים. .... ה:יג והנג'שים
אצים' בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. ה:יז נרפים אתם נרפים על כן אתם אומרים נלכה
נזבחה לה'. ה:כג ו'מאז באתי אל' פרעה וכו'. בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
ד:י ידוע שמשה רבינו היה מגמגם, אבל
גמגום זה רק בפה לא בכתב. ונ נח נחמ נחמן מאומן נראה בעיני הליצנים כגמגום. אכן
בדברי משה רבינו רמז על זה (שמות ד:י) כי כבד פה וכבד לשון אנכי, שלכאו' היה מספיק
לומר כבד פה, ולמה צריך להוסיף כבד לשון. אלא זה רמז לנ נח נחמ נחמן מאומן, כאילו
משה רבינו אומר וב' (דהיינו טענה שניה, גם בית עם הכ' – כתיב!) כדלשוןאנכי –
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן! שזה השיר של הגאולה השלמה בב"א. וכן כבר הערנו
על ריש הפסוק הזה – לא איש דברים אנכי גם מתמול גם משלשם גם מאז דברך, שזה רמז על
ריבוע הדיבור, בחי' נ נח נחמ נחמן. וע' מש"כ בפרק 290.
ד:יג ויאמר בא אדנ"י שלח נא ביד
תשלח. והנה בפסוק י' משה רבינו אומר לה"י לא איש דברים אנכי גם מתמול וכו'
שרבינו גילה בלקוטי מוהר"ן שזה בחי' ריבוע הדיבור. שתיקונו דוקא על ידי רבינו
נ נח נחמ נחמן מאומן. אז זה מה שהשם יתברך מרמז פה, שלח נא ביד – ר"ת נחמן בן
שמחה – תשלח! ויש פה עוד רמזים על סבא ישראל ואכ"מ.
ד:יז - - ואת המטה הזה תקח בידך אשר
תעשה בו את האתת. המטה הזה תקח ע"ה בגמטריא הפתק.
ד:יט ויאמר בי א-דני שלח נא ביד תשלח.
הר"ת בגמטריא התשנ"ה עם הכולל (אי נמי סתם – תשנ"ה, וכן 'ביד תשלח'
ע”ה בגמטריא תשנה), השנה שנפטר סבא ישראל, בח"י חשוון, ס"ת של א-דני שלח
= ח"י, ואותיות בסירוגין של א-ד-נ-י-ש-ל-ח-נ-א-ב-י, בגמטריא חשוון (עם עיקר
השורש חשן בפירוש). והר"ת של ישראל דוב בר אודסר מרומזים בנ'א ביד', ויש בזה
עוד הרבה רמזים ואכמ"ל (עוד רמזים
בתאריך הילולא של סבא ישראל ע' לעיל אות ק' ולקמן אות תעז).
ד:כב בני בכרי, שמעתי משגיא יוסף,
בגמטריא נחמן בן פיגא – אז אגב ארחיה קמ"ל שנחמן בן פיגא בגמטריא ברסלב!
ד:כו - - וירף ממנו אז אמרה חתן דמים
למולת. וירף ממנו בגמטריא ברסלב מאומן ע"ה. חתן דמים למולת ס"ת עם הכולל
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן. למולת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם האותיות.
ה:יח ועתה לכו עבדו ותבן לא ינתן לכם
ותכן לבנים תתנו. 'ותבן לא ינתן" גמטריא "את נחמן נתן" – כנראה פרעה
היה כליצנים של היום שאומרים שנ נח זה עבודה זרה. 'לכם ות' גמטריא נ נח נחמ נחמן
מאומן עם ה' כוללים. ס"ת של 'לא ינתן לכם ותכן לבנים תתנו' – נ. מאומן.
ה:כב למה זה שלחתני. שלחתני בגמטריא
נחמן (כי ן סופית בגמטריא שבע מאות).
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment