ב"ה
ט.
מפתחות:
חצי כלים והם אינם כלים: לק"מ רמא דף קיו..
אמר רב המנונא אין הקב"ה נפרע מן
האדם עד שתתמלא סאתו שנאמר (איוב כ) במלאות ספקו יצר לו וגו', ע"כ.
עיין ליקוטי מוהר"ן תורה רעד - דע
שיש רשעים שעובדים ויגעים כל ימיהם כדי לעקר עצמן מהשם יתברך וכו' וכו' ודע שיש
מהם כשמגיעין ובאין למה שהתאוו דהינו לכפירה גמורה חס ושלום, בלי שום ספק אל האמת,
אזי תכף ומיד מתים מן העולם, ואז רואין האמת, ע"כ.
ט:
מפתחות:
שמשון הלך אחר עיניו: לק"מ ז:ד דף ח:, לו:ב דף ג..
ט: המשנה אחרונה בפרק: יוסף זכה לקבור
את אביו, ואין באחיו גדול ממנו שנאמר וכו' מי לנו גדול מיוסף שלא נתעסק בו אלא
משה. משה זכה בעצמות יוסף, ואין בישראל גדול ממנו וכו', מי גדול ממשה שלא נתעסק בו
אלא המקום, שנאמר (דברים לד) ויקבר אתו בגי. ולא על משה בלבד אמרו, אלא על כל
הצדיקים, שנאמר (ישעיה נח) והלך לפניך צדקך כבוד ה' יאספך, ע"כ.
והרי
רמז בזה לקבורת רבינו הקדוש (שידוע בעת קבורתו פתאום היה אור
גדול וכאשר חזרו לראות ראו שרבינו כבר שוכב שם מעצמו, ויש מ"ד הובא ברש"י
ויקרא כב:טז ויקבר אתו, שמשה רבינו קבר את עצמו), כי הגמטריא של ו"הלך לפניך
צדקך כבוד" הוא בדיוק: נ נח נחמ
נחמן מאומן – ה' יאספך. על כן
צריכים להתפלל הרבה שנזכה להביא את הציון רבינו לירושלים בב"א.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment