ב"ה
הבעל הסולם כתב שהוא דשלוחי מצוה אינם ניזוקים זה רק בדרך הכי קצר וקרוב שיש להם ללכת, אבל אם הם מרחיבים פסיעותיהן הרי באותם הפסיעות אינם בכלל השמירה של הולכי מצוה. וכמו כהן שנטמא בבית המקדש צריך לצאת בדרך הכי קצר.
(ומזה יש להבין כמה פיגועים שנפגעו אנשים רחמנא ליצלן אפילו שהיו באמצע עסק מצוה כמו קניות לשבת או לנזקקים)
והנה עיין במשנה בזבחים דף יג. רבי אלעזר (לפי רש"י זה בנו רבי שמעון) אומר המהלך במקום שהוא צריך להלך מחשבה פוסלת, ובסוף הפרק שם (טו:) וברש"י שם מסקינן שהוא בא לחלוק רק על רבי שמעון שהולכה אינה פוסלת, וצריך ביאור למה לא פירשו שעל כל פנים הוא קבע דעה לעצמו גם נגד הרבנן, שלפי הרבנן כל הליכה בכיוון המזבח (ולא לסרטי עיין שם בענין זר) פוסלת, ואילו לרבי אלעזר יכולים לפרש שרק הליכה הצריכה שהיא הכי קצרה היא חשיבה הליכה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment