ב"ה
שפב.
פרשת
מקץ (בראשית
מג:יא)
ויאמר
אלהם ישראל אביהם אם כן אפוא זאת עשו קחו
מזמרת הארץ בכליכם והורידו לאיש מנחה מעט
צרי ומעט דבש נכאת ולט בטנים ושקדים (ע'
לעיל
670:ג).
אפוא
זאת בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם התיבות.
והנה
בסידורי עדות המזרחים מביאים מהאריז"ל
לכוון שמות
היוצאים
מפסוק זה:
כן
אפוא זאת עשו
קחו
מזמרת
הארץ
בכליכם
והורידו
לאיש מנחה
(נעורירו"ן),
והנה
השם הזה מתחיל עם נ'
ומסיים
עם ן'
כמו
נחמן,
ובפנים
עוריר"ו
בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
צרי
ומעט
דבש
נכאת
(רוט"א)
ולט
בטנים
ושקדים
(צדנלב"ש).
והנה
השני שמות אלו,
רוט"א
צדנלב"ש
ע"ה,
הם
בגמטריא רב נ נח נחמ נחמן מאומן.
תקמו:
נס,
מבואר
בספר אדיר במרום (עמ'
תסד)
שהוא
ענין שהס'
סומכת
את הנ'
ע"ש.
ארבעה
פעמים נ"ס
– לכל הצדדים (בגמטריא
אמת,
שהוא
באמת נס ומופת,
שהאמת
מעיד על אמיתותו),
ועוד
ן'
– שכבר
עומדת לבד בלי סמיכה,
ע"ה,
בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן.
תקמז.
מלך
השמיני שלאחר הז'
מלכים
(סוף
פרשת וישלח)
שנשברו,
שהוא
התיקון הכללי (לשון
הרמח"ל
אדיר במרום עמ'
תעז,
הבאתי
דבריו באני רן כט:ח)
כידוע.
מלך
שמונה,
בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן!
ושם
אשתו מהיטבאל,
שזה
סוד המתקלא,
בחי'
מ"ה
ב"ן,
בגמטריא
זמן,
ובגמטריא
אומן.
תקמח.
פרשת
ויחי (מח:ט)
ויאמר
קחם נא אלי ואברכם,
חבר
הראה לי ש'קחם'
בגמטריא
נחמן,
'נא
אלי'
עם
האותיות בגמטריא אומן.
וי"ל
עוד 'ויאמר
קחם נא אלי'
בגמטריא
רבי נחמן מאומן,
ו'יאמר
קחם נא אלי'
בגמטריא
נ נח נחמ נחמן מאומן.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment