ב"ה
רבים יודעים מה שרבינו אמר על הכח של הדיבור בתפילה ובהתבודדות שהוא יותר חזק ועולה ומועיל הרבה יותר מכל הסיגופים, וכן באמת פשוט כי כח ההבל הרוחני בודאי הוא יותר חזק מכח גשמי (ועיין דרך עץ חיים של הרמח"ל שנדפס בכמה הוצאות ביחד עם מסילת ישרים). אכן רבינו בעצמו אפילו לאחר שגילה את זה, הוא המשיך לסגף את עצמו ולהסתפק במיעוט דמיעוט של אכילה וכדומה.
וראה זה מצאתי בשיח שרפי קודש (שיש אולי 60% סיכוי שהוא אמת) חלק ו:
כְּשֶׁנָּסַע פַּעַם רַבֵּנוּ בַּדֶּרֶךְ, הִתְפָּאֵר לְפָנָיו הָעֶגְלוֹן בְּגֹדֶל מוּמְחִיּוּתוֹ בִּנְסִיעַת הַדְּרָכִים, שֶׁמֵחֲמַת שֶׁדֶּרֶךְ הַמֶּלֶךְ הָרָגִיל הָיְתָה מְלֵאָה בּוֹץ וְטִיט מֵרוֹב הַגְּשָׁמִים וְהַפְשָׁרַת הַשְּׁלָגִים, עַל-כֵּן עִקֵּם וְסִבֵּב אֶת הַדֶּרֶךְ בְּדֶרֶךְ אֲרֻכָּה יוֹתֵר, אוּלָם בְּרֹב מוּמְחִיּוּתוֹ חָזַר שׁוּב לְדֶרֶךְ הַמֶּלֶךְ הָרָאוּי שֶׁאֵין בּוֹ בּוֹץ וָרֶפֶשׁ; עָנָה רַבֵּנוּ וְאָמַר: "תעניות וְסִגּוּפִים הִיא דֶּרֶךְ וּמַסַע יְשָׁנָה לְהִתְקָרֵב עַל יָדָהּ לַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, תְּפִלָּה וְהִתְבּוֹדְדוּת הִיא דֶּרֶךְ וּמַסַע חֲדָשָׁה לְהִתְקָרֵב עַל-יָדָהּ לַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, אוּלָם הַכֹּל חוֹזֵר וְשָׁב לַדֶּרֶךְ הַיָּשָׁן. "תעניות וְסִגּוּפִים אִיז אַ אַלְטֶער טְרָאק צוּ הַשֵּׁם-יִתְבָּרַךְ, תְּפִלָּה אוּן הִתְבּוֹדְדוּת אִיז אַ נַייעֶר טְרָאק צוּ הַשֵּׁם-יִתְבָּרַךְ, אָבֶּער מִיקוּמְט אַלְץ אַרוֹיף אוֹיף דֶעם אַלְטִין וֶועג".
העיקר הוא תמימות ופשיטות.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment