Donate to NNNNM!

Translate

Welcome to Na Nach!

FREEDOM - LIBERTY - EMANCIPATION

Sunday, August 25, 2024

פרה אדומה

 ב"ה

פרה

פרה בגמטריא נחמן מאומן. ונשלמה פרים שפתינו, כל ענין הפרה הוא תפלה כמבואר באריכות ובפרטיות בליקוטי מוהר"ן נה.

 

ג:א כל שבעת הימים מכל חטאות שהיו שם.

המפרשים פירשו מהגמרא, שיום ד' ויום שבת לא היו מזין. אכן הביאו מהפסיקתא רבתי (פיסקא יד ד"ה ויקחו אליך פרה אדומה) ז"ל מזין עליו כל שבעת הימים, ושבע הזיות בכל יום, הוי נמצאת אומר ארבעים ותשע הזיות, ע"כ. מ"ט כפול י', כי כולם על ידי י' ספירות, ועם הכולל, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.

והנה גם במשנה ג:ה לא מצאו משבע, על כרחך שבע לאו דוקא. ועל כרחך בסוד הדבר מזין כל שבע. וכמו שצריכים לכוון נענועי הלולב בשבת ותקיעת שופר.

 

ג:א כל החומרות שהחמירו חז"ל בתקנותיהם בעשית הפרה, עיין מש"כ בספר חיי מוהר"ן ס' רב.

חיי מוהר"ן רב: יש כמה תורות שנעשים על ידי חטאים וכו' (נדרים כב:) אלמלי לא חטאו ישראל לא היה להם רק הספר תורה וספר יהושע. כי שארי נביאים וכתובים לא נעשו רק על ידי שחטאו ישראל והצרכו להוכיחם כמו שפרש"י שם וכו' ע"ש.

ע' ספר אדיר במרום (עמוד ל') שבאמת כל התרי"ג מצות היו שייכים לבהמות לולא החטא וכו' ע"ש.

עיין בקונטרס הוספות לספר חיי מוהר"ן אות מח, הבאתיו בריש פרשת נצבים, שאם היו לומדים לשמה, בקדושה ובטהרה וביראה, והיו עושים מתורות תפילות, היו יכולים להסתפק בפחות, ע"ש, ומה שפרשתי שם, שלכן פרשיות שבסוף התורה קצרות, כי כולם מלאים מיראת השם וכו' ע"ש.

עוד יש להעיר, שכמו שהנביאים הוסיפו ספריהם על התורה, והכל מחמת החטאים, כן חז"ל הוסיפו דינים עם תורות שלמות מחמת החטאים, וכמו שמצינו בפרה אדומה (פרה פרק ג), שכדי להוציא מלבן של צדוקים, גזרו לעשות דוקא בטבול ים, ועל כן גזרו כל מיני גזירות של חומרות יתרות. 

 

נ נח נחמ נחמן מאומן



No comments: