ב"ה
ליקוטי מוהר"ן
נה:ג כי הרשעים ממשיכים בחי' רע עין על
שונאיהם, בחי' (ברכות ז:) ולא עוד אלא שרואה בשונאיו, והאדם ניצל מרע עין הזה,
ע"י לימוד זכות שלמד על הרשע, כי גם הקב"ה מלמד זכות על הרשע, בשביל
להציל את הצדיק מרע עין של הרשע, ע"כ.
ענין הלימוד זכות הזה אינו הענין של לדון
לכף זכות בעלמא, כי (ספר המידות, הרחקת רשעים ו) מי שמלמד זכות על רשע גם הוא נקרא
רשע, ע"כ (וראיתי ממפורסם אחד שפירש שרשע זה מדבר רק על המסית). אלא הכוונה
ללמד זכות למצבו של הרשע שמגיע לו עוד שנים ארוכים וטובים. וכן מצינו שאברהם אבינו
התפלל על סדום, שלא מגיע להם להיות נכרתים, כי שמא יש בתוכם צדיקים וכו', וכן כל
זכות שיכולים ללמוד להם שיתן להם זכות קיום והצלחה.
No comments:
Post a Comment