ב"ה
וקמתי עליהם וגו' והכרתי לבבל שם
ושאר ונין ונכד נאם ה' (ישעיה יד:כב), שם, זה הכתב, שאר זה לשון ע"ש. בענין
שאר פירש השפתי חכמים, ששאר הוא קירבה, כמו שמתרגם אונקלוס (ויקרא כא:ב), וכיון
שהדיבור באותה לשון מקרב את המדברים זה לזה, נקראת הלשון שאר, ע"כ. וי"ל
שהוא כמו שמצינו במסכת סנהדרין (נו:, מובא בליקוטי מוהר"ן תורה יט) לאמר דא
גלוי עריות.
תחת הסרפד (ישעיה נה:יג), תחת ושתי
הרשעה בת בנו של נבוכדנצר הרשע ששרף רפידת בית ה' דכתיב רפידתו זהב, יעלה הדס, זו
אסתר הצדקת שנקראת הדסה שנאמר ויהי אומן את הדסה ע"ש.
סרפד בגמטריא שמד. יעלה הדס, יעל ה'
פעמים הדס, וכן הדסה, ה-דסה, ה' פעמים דסה, בגמטריא מש"ה, שעומד בין
שמ"ד לרצו"ן, כמבואר בליקוטי מוהר"ן רטו. וזה המשך הפסוק, תחת הסרפד
יעלה הדס והיה לה' לשם וכו', לשם הוא שמ"ו בגמטריא רצון.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment