ב"ה
בספר מלכים, בהפטרה לפרשת ויקהל (לא השנה)
בצורת הכיפה הרגילה של נ נח, יש לראות
בזה סמוכים להכיפות שעשה שלמה המלך לשני עמודי האולם – יכין ובועז – עיין בספר
מלכים (א:ז:טז-יז) ושתי כתרת (-כמו כתר, עטרות) עשה לתת על ראשי העמודים מצק נחשת חמש אמות
קומת הכתרת האחת וחמש אמות קומת הכתרת השנית. שבכים (-דומה כמין כפה שקורין
קויפ"א – רש"י) מעשה שבכה (-מוקפות היו צורות של לולבי דקל – רש"י.
וי"ל עוד מלשון סבך, כמו סבך האילן שנתפס בו אילו של עקידת יצחק) גדלים מעשה
שרשרות לכתרת אשר על ראש העמודים שבעה לכתרת האחת ושבעה לכתרת השנית.
כי השני עמודים היו גבוהים ח"י
אמות וחלולים וכו', ומובא (ליקוטים מפרדס פרשת ויקהל) שזה רמז לאדם שהוא דומה
לעמוד חלול, שיעמד חי וזריז בעבודת בוראו וכו'. חמש אמות, זה בחי' חמש תיבות של נ
נח נחמ נחמן מאומן. וכן נחשת ע"ה בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן. ומעשה שבכה,
זה מהות המוכר בכיפות נ נח, שנראה כמו אריגה, כעין משבצות, וכעין מה שנקרא באנגלית
waffle, אבל יותר כמו אריגה בשרשרות. והגדילים הם ה חוטים העולים מנקודת
המרכז של ראש הכיפה, שנקראת tassle, או pompom.
#כתר #כתרות #ביתהמקדש #כיפהננח #ירמולקה #ננח #ננחנחמנחמןמאומן #ברסלב #כיפה #יכיןובועז #מלכים #מלך #ספרמלכים #רבינחמן
No comments:
Post a Comment