ב"ה
בזכות השיחת חברים - שהעליתי כמה קטעים ממנו לעיל, נפתח לי להבין למה החסידות של רבינו כאילו נטוש בלי רבי חי. כי הקושיא חזק הלוא צריכים רבי שיכולים לראות ולדבר איתו וכו', ויש תירוצים טובים. אבל עכשיו זה יותר ברור הרבה. כי כמו שכל חסידי ברסלב יודעים שרבינו אמר שכל ענין שלו זה ראש השנה, כמו כן רבינו אמר שכל הענין שלו זה תפילה, ובשביל זה יש כל המחלקת עליו, כי כרום זלת לבני אדם, אלו דברים שעומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בו - בדיוק מה שכולם זלזלו בחסידות ברסלב - הטויטא חסידים (חסידים של נפטר). וזה (חלק מ) עוצם החידוש של רבינו הדרך החדש שהוא הדרך הישן, כי עד רבינו כל רבני ישראל האמיתים היו למסור התורה, ומסירת התורה צריך להיות מהרבי להתלמיד - פנים בפנים, כמו שרבינו מסביר שצריכים לראות התנועות וכו', וצריכים לקבל ההדרכה והעצות והכל. אבל רבינו הגם שבכל אלו הרבה לעשות יותר מכלם (ובשביל זה כבר לא רואים עיקר התכלית שלו) - העיקר שלו זה תפלה - ובתפלה לא צריכים לראות את הרבי בגשמי, רק להתקשר לרוחו ונשמתו, ואסור אפילו לעמוד בד' אמות של המתפלל וכו'. ובעוה"ר כל העולם נתפסים בדברים קטנים - אפילו חשובים מאד של תורה ויראת שמים, ולכן תמהים איך יכולים בלי רבי חי - אבל רבינו מחכה להם שיבואו להתכלית שהוא אמר בפירוש - שיכנסו לתפילה. נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment