ב"ה
ספר שמואל
א:א:ב ולו שתי נשים שם אחת חנה ושם
השנית פננה ויהי לפננה ילדים ולחנה אין ילדים.
שתי בגמטריא נון חית מם נון. ולו שתי,
עם הו' אותיות והכולל, בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן. ולו שתי נשים, עם הג'
תיבות, בגמטריא רבינו נחמן בן שמחה מברסלב. שם אחת בגמטריא רבנו נ נח נחמ נחמן
מאומן. שנית בגמטריא רבינו נ נח נחמ נחמן מאומן ע"ה.
הראשי תיבות של:
נשים שם אחת חנה ושם השנית פננה ויהי לפננה ילדים ע"ה
בגמטריא רבי נחמן מאומן.
הסופי תיבות של:
ולו שתי נשים שם אחת ע"ה בגמטריא רבי נחמן מאומן. הסופי
תיבות של: שתי
נשים שם אחת ע"ה בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
בספר תורת משה (הפטרה יום א'
דר"ה) כתב, קשה דהוה ליה למימר 'אין לה ולד'. ויש לומר דהכי פרושו דקרא, דמה
שהיה אצל פנינה ילדים – לחנה לא היה נחשב ילדים, דאצלה לא היו נחשבים לבנים רק
בנים טובים וצדיקים, וזה 'ויהי לפננה ילדים', ולחנה לא היו נחשבים אלו לילדים,
ע"כ. ועיין בזה בליקוטי מוהר"ן תנינא תורה לז שכז"ל גם הבנים שאינם
נולדים בקדשה, הם גם כן מותרות ממש, כי הם באים ממותרות וסרחון ועכירת המח שיוצא
לחוץ ומזה נתהוו הבנים, בחינת (אבות פרק ג) טפה סרוחה, סרחון ממש, ובבשביל זה
נקראים הבנים עוללים, לשון טנוף וכו' ע"ש. ורבינו דיבר מצד זרע האב, ואילו
כאן לכאורה הסרחה מצד האם, ולאו דוקא סרחה גמורה כמותרות ממש, רק לא חשיב ילדים
ממש.
נ נח נחמ נחמן מאומן
No comments:
Post a Comment