ב"ה
פרשת כי תבוא
כו:יא ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך י'
אלקיך ולביתך אתה והלוי והגר אשר בקרבך.
נתן לך, עם התיבות, בגמטריא אני נ נח
נחמ נחמן מאומן כנ"ל. הטוב אשר נתן לך בגמטריא פתקא נ נח נחמ נחמן מאומן
ע"ה.
הראשי וסופי תיבות של: אשר נתן לך, עם
הג' תיבות, בגמטריא נ נח נחמ נחמן. הראשי וסופי תיבות של: י' אלקיך ולביתך אתה
והלוי והגר אשר, בגמטריא נ נח נחמ נחמן מאומן.
רש"י פרש ז"ל ושמחת בכל הטוב,
מכאן אמרו אין קורין מקרא בכורים אלא בזמן שמחה, מעצרת ועד החג, שאדם מלקט תבואתו ופירותיו ויינו ושמנו, אבל מהחג ואלך,
מביא ואינו קורא, ע"כ. בליקוטי מוהר"ן תנינא כד רבינו כתב מצוה גדולה
להיות בשמחה תמיד. אך לא כל השנה זמן שמחה, לכן תמיד בגמטריא אך מביא ואינו קורא.
[ואף על פי שזה רק עד חנוכה, עיין רש"י בפסחים לו: ד"ה מהחג ז"ל
ומחנוכה ואילך אינו זמן הבא דתניא בספרי, אשר תיבא מארצך, כל זמן שמצויין על פני
ארצך, שלא כלו לחיה מן השדה, ע"כ, ועיין ברמב"ם הל' ביכורים ב:ו
ז"ל שהביכורים שביכרו אחר חנוכה הן חשובים משנה הבאה ויניחם עד אחר העצרת,
ע"כ ועיין במפרשים. אין זה משום תנאי השמחה, ודו"ק].
No comments:
Post a Comment