ב"ה
מה שראיתי בספרים, בנוהג העולם, ובפרט זה קורה במוצאי שבת, כאשר מגיע חצות לילה - לאיזה שיטה שיהיה זמנו - מפסיקים לערוך תיקון חצות (החורבן היה במוצאי שבת ועם כל זה כתב מהרח"ו שהאריזל נהג בו כמו שאר הימים), ואחר כך ממשיכים במה שהיו עוסקים. אבל לפי מה שהבנתי מספרי ברסלב, ענין חצות לילה הוא לקום בחצות לילה להתחיל היום, ולכן יש אפילו החצות של שלוש בבוקר שרבינו נתן לאחד שלא היה יכול לקום בחצות ממש. ועל כן עדיף לסיים המלוה מלכה או הזמירות או כל עסק שהייתה עסוק בו, ואחר כך לערוך תיקון חצות ולהמשיך בעבודת היום הבא.
נ נח
No comments:
Post a Comment