ב"ה
ספר שיחות הר"ן
ח. כשלומדין מלי דפורענותא כגון
כשלומדין הלכות אבלות וכיוצא, אין לעין שם הרבה, כין אין צריכין להעמיק המחשבה
במקומות כאלו, כי המחשבה יש לה תקף גדול וכו' ע"כ.
ראיתי פעם מאיזה צדיק, שכאשר רב העיר
לומד היטב כל ההלכות של אותו הפרק, למשל הלכות פסח, אז ממילא לא יעוררו קושיות
ושאלות וספקות בעיר בהלכות פסח. וזה קצת דומה למה שרבינו גילה בליקוטי מוהר"ן
תורה רפ, שמי שעוקר המשא ומתן מן התורה ואינו מקשר מחשבתו אל התורה המלבש שם, אז
ענשו, שאחר כך הוא צריך לדון בדין תורה ע"ש. ולפי זה סלקא דעתך אמינא שגם בלימוד
מלי דפורענותא עדיף ללמוד בעיון היטב, ועי"ז לא יבואו אותן הדברים, ועל זה
רבינו מגלה שעם כל זה יצא שכרו בהפסדו.
No comments:
Post a Comment